Prima pagina | Contact
Disciplina pozitiva

Disciplina pozitivă (trainer: Georgeta Păunescu)

(suport de curs)

Disciplinarea copilului reprezintă o serie de măsuri folosite de adulţi pentru a contura comportamentul unui copil şi a impune anumite norme, pentru a stabili limite şi a educa. Ea nu presupune folosirea violenţei.
Disciplina poate include impunerea unor penalităţi dar non-violente. În schimb, pedeapsa fizică şi psihologică presupune o anumită formă de violenţă.
Violenţa reprezintă orice acţiune ce aduce prejudicii dezvoltării unui copil şi reprezintă o violare a drepturilor lui.
Pedeapsa nu este o formă eficientă de disciplinare a copilului pentru că ea elimină doar pentru moment un comportament nedorit al acestuia, nu îl învaţă cum să realizeze un comportament pozitiv constant.
Disciplinarea eficientă îl învaţă pe copil să realizeze comportamente pozitive, adecvate, constante pentru tot restul vieţii.
Disciplinarea eficientă are consecinţe benefice:

  • Îl ajută pe copil să se dezvolte într-un mod echilibrat şi sănătos din punct de vedere emoţional şi social;
  • Îl ajută să devină responsabil, autonom şi independent
  • Îl ajută pe copil să aibă încredere în sine şi să fie mulţumit de el.

Programul de formare Educarea copilului fără violenţă-Disciplina pozitivă are scopul de a-i conştientiza pe profesioniştii care lucrează cu copiii şi familiile acestora cu privire la efectele pedepselor fizice şi psihologice asupra copiilor şi la necesitatea de a pune capăt acestor pedepse.
Programul promovează o educaţie şi o disciplină pozitive, în conformitate cu dreptul copilului de a se bucura de o dezvoltare sănătoasă şi de a nu suferi de pe urma nici unei forme de violenţă.

Metodologia programului de formare se concentrează asupra formării la nivel personal. Această abordare are două obiective:

  • de a-i ajuta pe participanţi să îşi formeze o viziune clară asupra problemei pedepselor fizice şi psihologice aplicate copiilor
  • de a-i încuraja să recunoască formele de violenţă cu care ar putea fi confruntaţi în viaţa lor personală, precum şi cum să acţioneze împotriva acestor forme de violenţă.

Este esenţial ca fiecare dintre noi să putem gestiona violenţa din viaţa personală pentru a putea să ne consolidăm experienţa profesională şi să intervenim în stoparea violenţei asupra copiilor.
O înţelegere empatică a fenomenului pedepselor fizice şi psihologice aplicate copiilor este primul pas important în eradicarea sa. Empatia vine odată cu înţelegerea conceptului de violenţă, a dimensiunilor psihologice şi relaţionale dintre agresor şi victimă şi a consecinţelor asupra dezvoltării persoanei supuse actului de violenţă. Dacă oamenii nu simt problema prin înţelegerea sa şi cunoaşterea durerii provocate de orice formă de violenţă nu o vor putea elimina din viaţa personală şi nu vor putea acţiona împotriva sa în viaţa profesională.

Asimilarea cunoştinţelor în cadrul acestei formări porneşte de la premiza că schimbarea atitudinilor sociale se produce la nivel personal.


 

Disciplina pozitiva (document Word, 95 kb)

 

 

Stiri pe glob cu privire la violenta impotriva copiilor

Parteneri: